W grudniu zakończono opracowanie projektów wykonawczych konstrukcji, obudowy oraz fundamentów rozbudowy istniejącego budynku produkcyjno-magazynowego o halę produkcyjno-magazynową wraz z infrastrukturą towarzyszącą – separator tłuszczu, separator w miejscowości Sława. Inwestorem jest przedsiębiorca działający w branży spożywczej. Opracowane projekty wykonawcze są kontynuacją prac w zakresie ww. inwestycji. W lipcu br. BUDVISION przekazał inwestorowi kompletny projekt budowlany do uzyskania pozwolenia na budowę. Zakres prac BUDVISION obejmował wykonanie kompletnego wielobranżowego projektu budowlanego zawierającego konstrukcję oraz architekturę, a także informacje dotyczące sposobu wykonania rozbiórek poszczególnych elementów.
Projektowana hala produkcyjno-magazynowa powiększy istniejący budynek produkcyjno-magazynowy o kolejne 670 m2. Jej wysokość w okapie konstrukcji wynosić będzie 5,8 m. Będzie to niezależny obiekt pod względem konstrukcyjnym i pożarowym. Konstrukcję główną istniejącego budynku produkcyjno-magazynowego stanowi konstrukcja mieszana: ściany – tradycyjna oraz lekki szkielet stalowy dachu o pochyleniu 5-7% z pokryciem z lekkiej obudowy.
Konstrukcja główna projektowanej rozbudowy składać się będzie z ram stalowych ustawianych na zewnątrz obudowy (jak typowe budynki chłodni i mroźni) i będą to symetryczne ramy stalowe główne o rozpiętości osiowej 19,65m (jednoprzęsłowe) w technologii lekkiego szkieletu stalowego, z pokryciem ścian i sufitu płytą warstwową z rdzeniem poliuretanowym (PUR/PIR) oraz pokryciem i zabudową dachu (tropikiem) z blachy trapezowej z powłoką antykondensacyjną.
Dachowe dźwigary kratowe – zaprojektowane z kształtowników rurowych zostaną oparte sztywno na słupach stalowych z jednej strony ramy oraz przegubowo-przesuwnie na trzpieniach żelbetowych stanowiących główną konstrukcję ścian oddzielenia p.poż REI60, z drugiej strony ramy. Słupy stalowe ramy głównej są przegubowo mocowane w fundamentach, natomiast trzpienie/słupy ściany oddzielenia p.poż stanowiące element podporowy ramy głównej będą utwierdzone w fundamentach.
Ramy szczytowe w jednej z osi zaprojektowano jako układ słupowo-ryglowy – stalowy, natomiast w innej – układ słupowo-ryglowy – żelbetowy jako ściana oddzielenia p.poż – sztywna przepona, przy czym słupy/trzpienie są sztywno mocowane do fundamentów oraz sztywne połączenia słup-rygiel. W płaszczyźnie ramy sztywność zapewni ściana murowana z bloczków YTONG ENERGO.
Płatwie zaprojektowano jako belki ciągłe ze stali o podwyższonej wytrzymałości S350GD+Z, i zabezpieczają pas górny dźwigarów kratowych wraz z układem stężeń połaciowych przed wyboczeniem z płaszczyzny. Płatwie będą usztywnione układem tężników/podwieszeń z prętów oraz elementów zimnogiętych. Wzdłuż hali w trzech osiach prowadzone są tężniki kratowe dzielące dźwigary dachowe na 4 pola, tężniki kratowe podłużne usztywniają dźwigary dachowe z ich płaszczyzny – szczególnie dla ich pasa dolnego.
Obiekt posadowiony zostanie na stopach fundamentowych, żelbetowych, usztywnionych obwodowo ścianą oporową. Obudowę ścian zaprojektowano od poziomu ocieplenia posadzki.
W ścianach zaprojektowano bramy i drzwi, dok rozładunkowy– jako brama z kurtyną uszczelniającą oraz rampą hydrauliczną z naprowadzaczami i odbojnikami. Przy doku rozładunkowym zaprojektowano zjazd ograniczony ścianami oporowymi.