Projektanci firmy BUDVISION zakończyli ostatni etap projektowania konstrukcji stacji obsługi autobusów z pomieszczeniami biurowymi (SOA) w Białymstoku. Zakresem prac BUDVISION było opracowanie projektów – budowlanego, przetargowego i wykonawczego obiektu.
Prace wykonywane były przy współpracy z zespołem architektów z Poznania pod kierownictwem Macieja Światowego.
Projektanci, przy użyciu programu Autodesk Robot Structural Analysis wykonali obliczenia statyczne konstrukcji obiektu, na ich podstawie przygotowane zostały rysunki wykonawcze oraz opis techniczny wraz z zestawieniami materiałowymi.
Projektowany obiekt jest nową inwestycją – nowoczesny budynek stacji obsługi autobusów z pomieszczeniami socjalno-biurowo-magazynowymi.
Budynek został zaprojektowany jako obiekt częściowo podpiwniczony, 4-kondygnacyjny (piwnica, parter, 1 piętro, 2 piętro), wielonawowy, o powierzchni ok.1000 m2 w rzucie i wysokościach 10 m oraz 6,5 m. Będzie budowany w technologii tradycyjnej wzmocnionej szkieletem żelbetowym.
Konstrukcję główną budynku spełniać będzie układ murowanych ścian oraz ram żelbetowych, na których oparte zostaną stropy parteru, 1 pietra i 2 piętra.
Konstrukcja budynku w obrębie parteru i 1 piętra będzie układem konstrukcyjnym poprzecznym, wieloprzęsłowym, dwukondygnacyjnym, o zróżnicowanym rozstawie ścian/ram w osiach od 4,60m do 6,75m. Natomiast konstrukcja w obrębie 2 piętra będzie obrócona poprzecznie o 90 stopni w stosunku do konstrukcji parteru i 1 piętra i będzie zaprojektowana jako układ konstrukcyjny podłużny, 2-przęsłowy, jednokondygnacyjny (stanowiący jednocześnie trzecią kondygnację budynku), o rozstawie ścian/ram w osiach 5,6 m i 6,6 m.
Ściany budynku zaprojektowane zostały jako ściany murowane usztywnione stropem, stropodachem oraz poprzecznymi ścianami klatki schodowej, innymi poprzecznymi ścianami wewnętrznymi oraz trzpieniami żelbetowymi. Strop oraz stropodach będą sztywnymi tarczami poziomymi, które będą stanowiły usztywnienia poziome obiektu i projektowane są z typowych kanałowych płyt stropowych.